Киберсквоттинг

Нерідко ми стикаємося з такими поняттями як «киберсквоттинг» або «киберсквоттер», але не усі знають, що це таке. Киберсквоттинг(від англ. сybersquatting) – діяльність, що полягає в реєстрації доменних імен, близьких за звучанням або написанням з назвами компаній, що мають широку популярність, а також продаж таких імен або використання їх в якості рекламних площ. Цей термін з’явився у кінці 90х рр. в США. Ті, хто займається таким видом діяльності, – люди меткі і для когось небезпечні. Ми ж назвемо їх просто киберсквоттерами, або загарбниками доменів.

Киберсквоттинг підрозділяється на декілька типів. По-перше, тайпсквоттинг, або придбання доменів, графічне написання яких схоже з адресами найбільш популярних і відвідуваних сайтів. Як Ви розумієте, робиться це з розрахунку на неуважність відвідувачів. Забули поставити точку або невірно написали букву – і перед Вами інший сайт, напханий рекламною інформацією. Саме така мета тайпсквоттера : заробити гроші за допомогою реклами, яку побачить користувач, що заплутався в мережі.

По-друге, широке поширення отримав так званий брендовий киберсквоттинг. Це зайняття, пов’язане з реєстрацією доменів, що включають які-небудь відомі прізвища, назви фірм або торгових марок. По суті, в даному випадку киберсквоттеры порушують закон про захист авторських прав. За це можна і на судовий розгляд потрапити. Але справжні власники імен і назв частіше купують те, що у них вкрадене, а не витрачають час на систему судочинства.

По-третє, існує такий вид киберсквоттинга, який прийнято іменувати «захисним». Суть явища полягає в тому, що власник відомих інтернет-сторінок або володар торгового знаку придбаває усі домени, хоч в чомусь близькі до початкового імені: по написанню, тематиці, звучанню. Наприклад, фірмою «www.web – 3.ru» робитиметься купівля доменів типу «web 3.ru» або «web – 3.com». Таким чином, власник оберігає себе від киберсквоттеров, передбачаючи їх плани.

По-четверте, має місце і «зворотне захоплення» доменного імені. Для розуміння явища звернемося до законодавства РФ. Закон «Про товарні знаки, знаки обслуговування і найменування місць походження товарів» свідчить, що товарний знак має перевагу перед доменом. Тобто можна накласти заборону на використання товарного знаку в імені домена, якщо власник визнає це потрібним. Якщо ж володар відомого домена не має реєстраційних документів на супутній торговий знак, то киберсквоттер має шанс зареєструвати його по класу, що відповідає наповненню сайту. А далі він може потурбуватися про те, щоб за допомогою правосуддя присвоїти доменне ім’я.

По-п’яте, останнім часом почали практикувати такий вид захоплення домена, який називають «м’яким». Якщо зазвичай киберсквоттеры вважають за краще пропонувати для викупу домени з іменами знаменитостей, то тут справа стосується зірок, що тільки «запалюються». Тобто покладаються надії на майбутні успіхи співачки або спортсмена. І якщо прогноз збудеться, персона отримає пропозицію купити домен, або дозволити розміщувати рекламу на сайті.

Буває, що киберсквоттеры шантажують хазяїна домена за допомогою ідеї розміщення інформації, що псує репутацію сайту. Причому, виходити вона буде нібито від самого власника. Зустрічається таке нечасто, оскільки представляє найбільшу небезпеку для киберсквоттера.

This entry was posted in Все про хостінг. Bookmark the permalink.