За останні 5-7 років вітчизняні хостінговые компанії помітно підтягнулися, але лукавити не стану: про серйозну конкуренцію говорити доки не доводиться. Бажання є, а терпіння бракує. В результаті обіцяне клієнтами красиве життя з морем розливним поблажок так і залишається на банерах, оскільки самі власники хостінговых компаній до запропонованих змін виявляються неготовими. В результаті, як студент від сесії до сесії, так від оплати до оплати весело живе власник недорогого хостінгу. В підтвердження хочу розповісти маленьку, але дуже повчальну історію, як елементарна лінь і надмірна довіра хостінговой компанії може обернутися серйозними збитками.
Дуже шанований у Білорусі хостінг-провайдер на честь чергового дня народження зробив деякі зміни у своїй білінговій системі. Теоретично договір повинен був подовжуватися автоматично на той період, на який був ув’язнений. При цьому послуги клієнтам надавалися до тих пір, поки сума на особовому рахунку залишалася достатньою для оплати чергового місячного внеску – як би в кредит. Крім того, хостінговая компанія при укладенні договору в підсумкову суму включає вартість реєстрації вибраного домена з урахуванням диференційованої знижки, розмір якої залежить від передбачуваного періоду надання послуг. Правило просте – купуєш «недорогий» хостінг на рік і він дійсно виявляється недорогим.
Так от, герой нашої історії, будучи перевіреним на фронтах власного бізнесу людиною, істерії з нагоди бонусів, що сиплються з небес, не піддався. Користуючись послугами зазначеного хостінг-провайдера не один рік, він розумно розсудив, що міняти що-небудь в алгоритмі оплати особливого сенсу не має: раз на рік у вказаний день за допомогою електронних грошей. Упізнати різницю між нарахованою за партнерською програмою і необхідною для продовження договору сумою можна тільки в контрольній панелі(КП). Доречно зауважити, контрольна панель частенько збоїла і відмовлялася співпрацювати, що службою підтримки кваліфікувалося як нез’ясовний феномен, адже «сотні клієнтів користуються їй кожен божий день».
За відомим законом підлості, саме в день оплати на електронному гаманці не виявилося грошей, а КП, з якої можна було роздрукувати традиційний банківський бланк, відповіла безстороннім кодом помилки. Засмутившись спочатку, герой розповіді зметикував, що нараховану за рік партнерську винагороду буде досить для оплати 10 з 12 наступних місяців, означає і приводу-то переживати немає. Але хостінговая компанія, ймовірно, розсудила інакше: клієнт платить за послуги грошима, які ми ж йому і дали, і абсолютно не хвилюється з приводу оплати. При цьому річний договір, на який засобів все ж бракує, надає право на масу знижок, але хто дасть гарантію, що клієнт збирається співпрацювати і далі? Вирішено! Ризикувати не будемо, відключимо доступ, а там подивимося.
Нічого непідозрюючий клієнт уранці зіткнувся з тим, що сайт-візитка і поштовий сервер на нього не реагують. «Із-за вчорашньої грози», – подумав він і вирішив дочекатися завтрашнього дня.потім післязавтра. Ясна річ, що коли твій сайт відсутній удома третя доба варто звернутися по допомогу, але контрольна панель(бачу, вже змовницьки посміхаєтеся), як, втім, і домашня сторінка хостінг-провайдера, виявилася недоступна. Достукавшись, нарешті, до служби підтримки з резервної адреси, наш бізнесмен отримав цікаву відповідь: «Все знову працює, просимо свої вибачення, а також нагадуємо, що Ви нам ще повинні нікчемну суму». Ну, звичайно, лист звучав не так, але суб’єктивно вільний переказ суть відбиває краще.
Оплату довелося відкласти – справи, чи знаєте. Але через три дні наш герой помітив, що учора ще популярній серед клієнтів поштовій адресі, сьогодні для антуражу бракує лише перекотиполя. Листи не приходять і, як виявилося згодом, не вирушають. І це того дня, коли повинен був з’явитися важливий клієнт. Виявляється, що в якомусь там відділі на службу заступила людина, яка, коли перевіряв квитки оплати, нічого ні підозрюючи про подію, розсудив точнісінько, як і колега – відключити.Ось вам і недорогий хостінг в кредит. Робіть виведення, пани!